Intermot: BMW K1600GT-zescilinder

Het klinkt ongelooflijk dat een imposante zescilinder lichtelijk in de vergetelheid kan raken, maar toch is dat het geval met de K1600GT van BMW. De motorfiets is dan ook alweer zes jaar zo goed als ongewijzigd op de markt. Voor 2017 pakt BMW de kolos aan. De aalgladde zescilinder levert nog exact hetzelfde vermogen (160 pk bij 7750 tpm) en koppel (175 Nm bij 5250 tpm) als voorheen, maar BMW pakte het blok vanwege de Euro 4-norm weldegelijk aan. Nieuwe software, tankontluchting en een ander uitlaatsysteem klaren die klus.

Het vernieuwde blok beschikt ook over een achteruitversnelling. Verplichte accessoire is de autoblip quickshifter, het is machtig mooi en oorstrelend om door de versnellingen te loeien zonder het gas te sluiten. BMW heeft de elektronische vering (ESA) naar eigen zeggen flink aangepakt en verbeterd. In Road en Dynamic past de demping zich – ongeacht de belading – aan elk wegdek aan. In het oog valt het nieuwe dashboard en de nieuwe kleurenschema’s. Subtieler zijn de aangescherpte zijpanelen en de vergrote winddeflectors. 

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.