zondag 28 april 2024

CFMOTO primeurs op MOTORbeurs Utrecht

Eind deze maand is het zover en kunnen we eindelijk terug naar MOTORbeurs Utrecht! CFMOTO zal er ook zijn, met een stand in Hall 12 én een aantal demovoertuigen in de testhall. We vertellen je graag welke primeurs je er zal kunnen ontdekken. En we kunnen je ook al vertellen dat je er een weekendje met de 800MT kan winnen. Hopelijk zien we je in Utrecht !

Europese primeur voor 800NK

Hoewel de NK-C22, het prototype van de 800NK, ons pas heel recent werd getoond, kunnen we nu al, en in primeur voor Europa, de 800NK aan het grote publiek tonen.

5 redenen waarom je de MOTORbeurs Utrecht 2023 niet mag (en wil) missen!

De opvallende styling met de V-vormige koplamp met witte LED-rijverlichting , de zijpanelen en het korte kontje onderlijnen de eigenzinnigheid van de 800NK. De 800NK wordt aangedreven door de 799 cc KTM LC8 paralleltwin die er zo’n 95 pk uitperst. Gooi daar een rijklaargewicht van 189 kg en topvering van KYB tegenaan aan en je hebt de ideale bochtenpikker. En als er geremd moet worden kan je rekenen op de twee 320mm schijven en de J.Juan radiaal gemonteerde vierzuiger-remklauwen…

450SR

CFMOTO liet ons op Eicma 2021 voor het eerst de SR-C21 zien, een prachtig prototype waarvan de 450SR een eerste directe afgeleide is. Deze krachtige en veelzijdige motorfiets met unieke sportieve looks is ontworpen voor zowel recreatieve als competitie-rijders.

De 450SR is niet alleen licht (168 kg volgetankt!) en wendbaar (dankzij een wielbasis van 1370 mm), hij beschikt ook over top-componenten zoals de KYB veerelementen en de 320 mm remschijf met J.Juan radiale remklauw vooraan. De 450cc paralleltwin produceert zo’n 47 pk bij 8500 tpm en een maximum koppel van 39 Nm bij 7600 tpm. Bovendien zorgt het aerodynamische en stijlvolle uiterlijk voor een indrukwekkende uitstraling.

Prijs: NL: € 7.366 BPM & BTW inclusief / BE: € 6.599 BTW inclusief

700CL-X Adventure

De CFMOTO 700CL-X Adventure is een krachtige cross-over die zich onderscheidt van de Heritage en Sport-versies door het brede en hoge stuur, het windscherm, de spaakvelgen (18 inch vooraan en 17 achteraan), de dual-purpose Pirelli Rally STR banden, het hooggeplaatste spatbord en de standaard bagagedrager. Het tweekanaals-ABS is bovendien uitschakelbaar op het achterwiel, ideaal voor die steile afdalingen op het onverharde. Met andere woorden, de CFMOTO 700CL-X Adventure is een uitstekende keuze voor motorrijders die op zoek zijn naar avontuur en prestaties.

Ook de 700CL-X Adventure werd vormgegeven door CFMOTO’s Europese designteam, waarbij de aandacht voor detail bijdraagt aan de oogstrelende esthetiek. Het neo-retro design combineert klassieke elementen met moderne aspecten. De 693cc paralleltwin produceert 55 kW (73 pk) bij 8500 t/min en 68 Nm bij 6500 t/min. Andere technische kenmerken van dit motorblok zijn de slipperkoppeling, de Bosch brandstofinjectie, de gesplitste drijfstangen en de gesmede zuigers.

Dankzij de ride-by-wire gashendel kon de 700CL-X worden uitgerust met een one-touch cruise control en twee rijmodi (Eco en Sport). De volledige LED-verlichting, met adaptieve koplamp en automatisch dovende richtingaanwijzers, en een USB-aansluiting onder het zadel vullen het plaatje aan.

Prijs: NL: € 9.199 BPM & BTW inclusief / BE: €8.599 BTW inclusief

Jan Kruithof
Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen