woensdag 7 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Dikke update voor de Bobber!

Is ie alleen zwart? Nee hoor, de Bobber Black is veel meer dan alleen donker! De ware Triumph-fan zal bij de eerste aanblik onmiddelijk de dikke voorband opvallen, de dubbele remschijven met nieuwe Brembo-remklauwen en de LED-koplamp met dagrijverlichting. Maar er is meer…

Vreemd, die extra remschijf met Brembo-upgrade? Misschien wel een beetje, want we hebben nog nooit iemand horen klagen over de enkele voorremschijf op de ‘normale’ Bobber. Maar deze Black is ook een paar kilo zwaarder, onder andere door de nieuwe voorvork. Die is nu 47 millimeter dik, in plaats van 41 millimeter. Dat staat een stuk stoerder, en past mooi bij de nieuwe dikke voorband.

Die dikke voorband omklemt een gespaakt 16 inch-wiel, terwijl de normale Bobber een ‘normaal’ 19 inch-wiel heeft. Wij verwachten dat er qua rijkarakteristiek niet zo heel veel zal veranderen, al zul je de 9,5 extra kilo’s een klein beetje kunnen merken.

Nog een nieuwigheid vinden we op de linkerstuurhelft. Daar zit nu standaard cruisecontrole. Kijk, dat is lekker wegcruisen. Om de uitstraling kaal en stoer te houden, heeft Triumph gekozen voor een simpele bediening met één knop. Zo’n Bobber moet natuurlijk niet té luxe lijken…

Hoewel de Black natuurlijk zwart is, biedt Triumph twee kleuren zwart; gewoon zwart, en matzwart. De nieuwe prijs is ons nog niet bekend, maar we houden je op de hoogte!

 

 

[justified_image_grid ids=25256,25257,25258,25259,25260,25261,25262,25263,25264,25265,25266,25267,25268,25269,25270,25271,25272,25273,25274,25275,25276,25277,25278,25279,25280,25281]

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen