13 C
Nederland
vrijdag 12 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Dit is ‘m: de Superveloce 800 van MV Agusta

Ouderwets mooi, dat vonden we het prototype van de Superveloce 800 vorig jaar al. En datzelfde vinden we nu van het definitieve productiemodel die in 2020 verkrijgbaar zal zijn. Of, eigenlijk hebben we het over twee modellen: de Superveloce 800 en de duurdere Superveloce 800 Serie Oro.

Qua opbouw is de Superveloce wat we er vorig jaar al van verwachten: onderhuids is het namelijk een F3 800. Dat betekent een niet misselijke 148 pk uit het driecilinderblok met 798cc longinhoud. MV spreekt in het persbericht over een geheel nieuwe afstelling van het motorblok met daardoor een smeuïger middengebied en betere gasreactie. De berijder heeft keuze uit vier motormappings en een quickshifter voor op- en terugschakelen en negenvoudig instelbare tractiecontrole zijn standaard.

De ‘gewone’ Superveloce lijkt zeker vanuit deze hoek veel op de F3 800, en maakt dan ook gebruik van de basis van deze motorfiets.
De Serie Oro herken je aan de mooiere wielen, gouden elementen, héél veel carbon en meer luxe.

Het rijwielgedeelte is hetzelfde als dat van de F3. Niet verkeerd, met standaard M50-monoblocs van Brembo en volledig instelbare vering. Hoewel we nog geen detailfoto’s hebben gekregen, maken we uit de documentatie wel op dat beide modellen het TFT-dashboard van de Brutale 1000 hebben. Ook is de zithouding op deze Superveloce aangepast ten opzichte van de F3, en is deze nu meer comfortabel.

Qua levertijd en verkoopprijs hebben we helaas nog niets te melden. We houden je natuurlijk op de hoogte!

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen