Ducati met prototype Streetfighter V4 op Pikes Peak International Hill Climb

Ducati doet op 30 juni mee aan de Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb. Coureur Carlin Dunne zal met het prototype van de op stapel staande Streetfighter V4 de beroemde berg beklimmen. Pikes Peak is een onderdeel van de testcyclus die de nieuwe Streetfighter V4 ondergaat. Pikes Peak is dan een ideaal testterrein waar met name de prestaties en belasting van het blok worden getest. De definitieve Streetfighter V4 is een regelrechte afgeleide van de sportieve Panigale V4. Dus een motor zonder kuip, maar met een hoog en breed stuur.

Het prototype – met de naam Race to the Clouds – heeft een gepixelde kleurstelling. Het is een ontwerp van Centro Stile Ducati. Anders dan gebruikelijk bij prototypes verbergt de kleurstelling deze keer de lijnen niet. Sterker: het laat bewust zien hoe de motor er in z’n definitieve vorm uit zal zien.

Claudio Domenicali, CEO van Ducati over de nieuwe Streetfighter V4: ‘Het wordt één van de sterren van de Ducati World Premiere 2020. De Streetfighter V4 is net als de Panigale een wegmotor. Er is daarom geen beter podium dan de Pikes Peak International Hill Climb. Want het wordt de best presterende Ducati Streetfighter ooit.’

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?