Ducati Scrambler Icon made in China?

De lijnen komen duidelijk overeen met die van de Ducati Scrambler Icon, maar deze motor heeft niets te maken met de Scramblers uit Borgo Panigale. Het is een Chinese kloon, de Lifan Hunter 125.

Soms verschijnen motorfietsen op de grote Aziatische markt die grote overeenkomsten vertonen met in Europa geproduceerde modellen. Ze zijn gewoon lichtelijk geïnspireerd of beter: schaamteloos gekopieerd. Zo lieten we je de Moto S450RRRR zien, de Chinese kloon van de BMW S 1000 RR, en de Yamax Z400, de schaamteloze kopie van de Z1000. Vandaag hebben we de Lifan Hunter 125. We hoeven je niet uit te leggen aar de inspiratie vandaan kwam.

Lifan Group is een Chinees bedrijf dat zich bezighoudt met auto’s en gemotoriseerde tweewielers. De groep is sterk aanwezig in China en alle Zuid-Aziatische landen. Hun Hunter 125 lijkt in alle opzichten op het Ducati Scrambler Icon, maar in plaats van het 803cc tweecilinder blok zit er een luchtgekoeld 125cc eencilinderblok in. Niet alleen lijkt het ontwerp erg op het model uit Borgo Panigale, ook het dashboard ziet er hetzelfde uit als dat van de originele motor. De Hunter 125 heeft ook dezelfde ronde LED-koplamp als de Ducati en het zitje ziet er ook erg hetzelfde uit.

Yamaha YZF-R3 op z’n Chinees

Wel onvergelijkbaar anders is het chassis. Dat heeft niets te maken met wat er ooit in Borgo Panigale is bedacht. De Hunter 125 heeft 14″ velgen, kleine schijfremmen en veringen van twijfelachtige kwaliteit.

De Lifan Hunter 125 is al ongeveer twee jaar te koop in Thailand voor een prijs die gelijk is aan 1.500 euro. Onlangs verdween het model uit het motorassortiment van de Chinese Groep. Belletje gehad uit Borgo Panigale misschien?

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?