De eerder geïntroduceerde CRF250L krijgt het nog scherpere en afgetrainde voorkomen van de CRF450R MX. Maar waar die volbloed crosser met liefde met je aan de haal gaat, is deze kwartliter een bescheiden typje met zijn 24.8 pk. Toch zijn het er nog altijd meer dan het voorgaande model dat er slechts 23.1 produceerde. Ondanks Euro 4 stijgt ook het koppel minimaal. Hetzelfde geldt voor het gewicht dat op 146 kilo uitkomt. Rijklaar! Het dashboard bevat nu ook een toerenteller en een benzinemeter. Het ABS is uit achter uit te schakelen, maar aan de voorzijde grijpt het altijd in.
Tags
Over de auteur
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.
Misschien vind je dit ook interessant?
Eerste test 2021 Honda Forza 750
Eerste test 2021 Honda Forza 750. Honda’s nieuwste mega-scooter heeft het volledig in zich om het onder... Lees verder
Weddenschap eindigt in koude nederlaag
De combinatie van avontuur en een weddenschap is een gevaarlijke. Behoed je voor overmoed, al ben je nog zo... Lees verder
Yamaha met Honda, KTM en Piaggio in consortium van verwisselbare accu’s
Yamaha Motor Co., Ltd. maakt bekend dat het een intentieverklaring heeft ondertekend met Honda Motor Co.,... Lees verder
Een Honda CR500 restaureren – Avondklok-film #37
De Honda CR500 uit 1994 is geen ‘motortje’ om zonder handschoenen aan te pakken. Iets dat ook wel blijkt... Lees verder