EICMA: De Honda CBR650F en CB650F

Nog meer Honda-nieuws van de EICMA. De Japanners kwamen met de 2017-versie van de Honda CBR650F. Dankzij een nieuw in- en uitlaattraject loopt de vier-in-lijn makkelijker naar het rode gebied bij 11.000 tpm. Hij heeft bovendien vier pk extra in vergelijking met het vorige model en daarmee komt hij op 91 pk totaal.

Boven de 5000 tpm moeten de verschillen voelbaar zijn een kortere gearing (de tweede tot de vijfde versnelling zijn korter geworden) versterkt dat gevoel. Om het comfort en handling te verhogen heeft de 650 een 41 mm Showa Dual Bending Valve voorvork gekregen. Om daadkrachtiger te remmen scherpte Nissin de tweezuiger remklauwen aan. Verdere wijzigingen zijn de LED-verlichting rondom.

CB kopieert CBR (of andersom)

Vanzelfsprekend profiteert de naakte CB650F van dezelfde verbeteringen die de gekuipte CBR650F ten deel vallen. Dus draait het blok makkelijker toeren, produceert het vier pk extra, gromt de inlaat lekker schor en gaat de motorfiets makkelijker van zijn plek door kortere verhoudingen van de versnellingsbak. Net als de CBR krijgt de CB een Showa Dual Bending Valve voorvork, komt hij twee kilo aan, heeft hij LED-verlichting rondom en zijn de remklauwen van Nissin aangescherpt.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?