EICMA: De Honda X-ADV

Scooters, het blijft wennen. Maar de X-ADV raakt je toch midden in het hart. Het design komt van Italiaanse hand en dat verklaart veel. Een adventure-scooter, je moet er maar opkomen, toch maakt het eindresultaat meer dan nieuwsgierig. Op het onverharde is de 55 pk die de 745cc zware twin produceert meer dan genoeg. Het motorblok is een oude bekende. Een consequentie daarvan laat zich raden: de X-ADV heeft een Dual Clutch Transmission. Schakelen kan handmatig, maar hoeft niet.

Het rijwielgedeelte heeft behouden maten met een balhoofdhoek van 27°, een naloop van 104 mm en een wielbasis van 1590 mm. Zelfs met de voor een motorfiets kleine wielen – voor zit een 17” achter een 15” wiel – moet dat de rust wel kunnen bewaren. Om het allroad-uiterlijk te benadrukken staat de X-ADV hoog op zijn poten. Voor heeft hij 153.5 mm veerweg, achter een riante 150 mm. Uiteindelijk koopt natuurlijk niemand deze Adventurescooter om zijn offroadwensen mee te vervullen, maar als woon werkding heeft hij wel troeven in handen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?