EICMA: Ducati Monster 1200 (S) en 797

Ducati presenteerde vandaag op de EICMA een nieuwe Monster 1200. Ducati’s bedoeling was om hem op het oog kleiner te laten lijken. Zo is de wielbasis kleiner. Naast verbeteringen aan de 1200 (S) kwam Ducati ook met een Monster 797. 

De nieuwe Monster 1200 heeft een nieuw display. Het gaat hier om een TFT-scherm. Hierop is een versnellingsindicator en een benzinemeter geïntegreerd. Een nieuwe achterbrug maakt de verbeteringen aan de zwaarste Monster compleet. De S-versie rust Ducati uit met Öhlins-vering en 330mm-grote remschrijven met M50 Brembo-remblokken.

Daarnaast in het opvallend dat de Italianen kozen om de Monster 1200 met een quickshifter uit te rusten. Dit doen zij voor het eerst op een monster. Dit is niet de enige elektronica dat je normaal op een superbike zou verwachten. Hij heeft ook bochten-ABS, een slim systeem dat door heeft wanneer je een bocht neemt en tegelijkertijd remt. Een ervaren motorrijder laat dit wel uit zijn hoofd, maar met de dit systeem kan het. 

Ducati Monster 797

De geheel nieuwe Monster 797 is Ducati’s instapmodel van de nakeds. Ducati richt zich op de motorrijders waarvan dit de eerste Ducati wordt, of zelfs de eerste motor. De 803cc-krachtbron van de Ducati Monster 797 levert 75 pk bij 8.250 tpm en 69 Nm bij  5.750 tpm. De twee 320 mm remschijven aan de voorkant worden stilgezet door de Brembo M4.32 remblokken. Onderstaande kleurstelling lijkt tot nu toe de enige keuze.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?