EICMA > Eindelijk de California 1400!

Het mocht even duren (veel te lang!) maar daar is dan eindelijk de Moto Guzzi California 1400. Wat een machine! Het blok is een in de lengterichting geplaatste 90? (en niet 45? zoals we eerder schreven) graden V-twin. Volgens Guzzi gaat het hier om de grootste V-twin afkomstig uit Europa ooit. Exoten uitgesloten dan. Met een boring  x slag verhouding van 104 x 81,4 mm komt de California inderdaad aan een ronduit royaal slagvolume van 1.380 cc. Alsjeblieft. Of het een onsje meer mag zijn…

De California laat zich bedienen met ride-by-wire gasklep-aansturing, inclusief drie rijmodus. Ook drietraps-traction control behoort tot het elektronica pakket. De dikke luchtgekoelde klappen van de twin spreiden zich over een toerenbereik van 6.500 tpm waarbij het topkoppel (120 Nm) al bij 2.750 tpm wordt aangeboord. Zoals het hoort is de zesde versnelling een overdrive.

De California laat zich opsplitsen in een Touring en Custom variant, de eerste doet het onder andere met een windscherm, 35 liter koffers, valbeugel en verstralers. De custom is meer basic. Beide doen het standaard mét ABS en cruise control.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?