Elektrische Tacita nieuw in Nederland

 

Dit is een persbericht. De redactie van MOTOR.nl is dus niet verantwoordelijk voor de inhoud. Heb je zelf een persbericht dat je graag op MOTOR.nl ziet? Dan mail je deze naar redactie@motor.nl.

Electric Motorcycles, Agent van Brammo elektrische motorfietsen, verbreedt haar aanbod van 100% elektrisch aangedreven motorfietsen met de lancering van het merk Tacita in Nederland. Tacita levert met de T-Race een complete serie elektrische cross-, enduro- en rallymotoren die in Nederland op 11 mei zijn publieksdebuut krijgt op het Motopia motorevenement in Ulft.

Eerder dit jaar lanceerde Electric Motorcycles in Nederland al het merk Brammo, met een volwaardige reeks volledig elektrisch aangedreven on-road motorfietsen met serieuze, bruikbare prestaties en een actieradius gefocust op een praktische, dagelijkse inzetbaarheid. “Met de introductie van Tacita verbreden wij ons aanbod elektrische motoren en bedienen wij nu ook een publiek met een voorliefde voor competitief motorrijden op een onverharde ondergrond,” aldus Marchel Bulthuis, directeur van Electric Motorcycles. “Op 11 mei aanstaande kunnen liefhebbers van elektrisch off-road rijden op het Motopia motorevenement in Ulft voor het eerst statisch én dynamisch kennismaken met Tacita.”

Godin van de stilte in drie uitvoeringen
Het Italiaanse merk Tacita (afgeleid van Tàcita, de Latijnse naam voor de Romeinse godin van de stilte) is ontstaan vanuit de wens om een echte off-road motor te ontwikkelen, maar met respect voor het milieu en de medemens. Tacita werd in 2009 opgericht met als doel een elektrische enduro motorfiets te ontwikkelen die de concurrentie met de conventionele exemplaren met verbrandingsmotor aan moest kunnen, maar met een emissievrije elektromotor. Het resultaat is de T-Race, die eind vorig jaar op de EICMA debuteerde: een volelektrische enduro, uniek in zijn soort en met Italiaans temperament als overheersend kenmerk.

Electric Motorcycles brengt de Tacita T-Race in drie uitvoeringen naar Nederland: als T-RC (cross), T-RE (enduro) en T-RR (rally). Ondanks hun uiteenlopende inzetbaarheid, specs en karakters delen de drie T-Race-modellen ook een aantal gezamenlijke eigenschappen:

   * Ze zijn 100% ‘groen’, volledig elektrisch aangedreven en duurzaam dankzij het gebruik van ecokunststoffen en het T-Station (mobiel oplaadstation op zonne-energie voor stroomvoorziening van de motorfiets en het thuisnet);
   * Ze hebben de ergonomie van een volwassen motorfiets;
   * Ze onderscheiden zich door hun hightech design;
   * Het vermogen wordt overgebracht via een transmissie met vijf versnellingen;
   * Ze beschikken over waterkoeling voor de elektromotor en de motorregelaar;
   * Een Eco- en Sport-stand zorgen voor uiteenlopende rijeigenschappen;
   * Ze hebben een ‘Reserve Power’ stand, om het dichtstbijzijnde laadstation te bereiken wanneer het resterende niveau van de batterij daalt tot 20% (T-RE en T-RR);
   * Een grote actieradius: 100 km voor de rallyversie in rally wedstrijdcondities;
   * De driveability is fantastic.

Meer informatie over Tacita en de T-Race-modellen is beschikbaar op www.tacita.it. Aansluitend op het Nederlandse debuut tijdens Motopia op 11 mei zal Electric Motorcycles in Nederland starten met de verkoop van de T-Race T-RC, T-RE en T-RR en zullen ook de vanafprijzen bekend worden.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?