Flink aantal updates 2012 Triumph Tiger 1050

Triumph heeft de Tiger 1050SE voor het modeljaar 2012 gepresenteerd. Natuurlijk, er zijn een aantal technische upgrades en ook de kleuren en graphics zijn anders. Maar vooral opvallend is de gewijzigde vering. De Tiger heeft zowel voor als achter verbeterde veringscomponenten met een opnieuw ontwikkeld binnenwerk. Daarnaast is de achterveer nieuw en zijn er meer vering- en dempingsinstelmogelijkheden.

De veerconstante aan de achterzijde is gestegen van 108 N/mm tot 139 N/mm, een toename van 29 procent. Hiermee moet de controleerbaarheid van de motorfiets toe nemen bij zowel solo- als duogebruik. Een ander pluspunt is het verminderd inveren bij het aanremmen. De verbetering van het rijwielgedeelte wordt ook  merkbaar door het 20 mm lager geplaatste stuur. Daarbij is het stalen exemplaar vervangen door een taps toelopend, geanodiseerd aluminium stuur.

Ook is er een aantal onderdelen die 'ontchroomd' werden. De wielen, kettingwieldrager en de remklauwen zijn enkele van de vele componenten die nu voorzien zijn van een zwarte afwerking. Ze worden aangevuld door een grafietkleurige ophanging van de stepjes en de schertsplaten, terwijl de dempers en hielplaatjes nu een geborstelde, in plaats van gepolijste, afwerking van het aluminium hebben.

De Tiger 1050SE is leverbaar in drie kleuren: Diablo Red, Crystal White en een two-tone Matt Black/Matt Graphite combinatie. De uitrusting is ook voorzien van handkappen, middenbok en een bijpassende kofferset. Het model zal standaard voorzien zijn van Triumph’s eigen ABS systeem. De Tiger 1050SE is vanaf november 2011 te koop bij de Triumph dealer. De prijs blijft met € 14.490 ongewijzigd.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?