22.3 C
Nederland
vrijdag 20 mei 2022

Gespot: vernieuwde Triumph Street Triple test in Europa

De Triumph Street Triple wordt mettertijd alleen maar beter, nietwaar? In 2022 bracht de meest recente versie belangrijke updates aan het triple-blok van 765 cc, die garant staat voor een adembenemend vermogen en de noodzakelijke Euro 5-norm. Maar een motorfiets omvat meer dan alleen een motorblok, en daarom lijken deze nieuwe spionagefoto’s van de 2023 Triumph Street Triple ons een blik te gunnen op de nabije toekomst van het model.

Zonder al te hard je ogen dicht te knijpen, is het eerste wat je waarschijnlijk opvalt de geruststellende gouden gloed van de nieuwe Öhlins-voorvork. Die voorvork is een behoorlijk grote verandering ten opzichte van de volledig instelbare 41mm upside-down Showa big piston-voorvork die momenteel op zowel de Street Triple R als de Street Triple RS te vinden is.

Limited Edition: Triumph Speed Twin Breitling

Is de achtervering gelijk aan de voorvering van de 2023 Street Triple? Helaas, dat is op deze foto’s niet te zien. De huidige Street Triple R heeft achter een instelbare Showa monoshock met een piggyback-reservoir, terwijl de huidige Street Triple RS een volledig instelbare Öhlins STX40-achtervering heeft. Als deze spionagefoto’s een indicatie zijn van de staat van de 2023 Street Triple R, wat voor ophangingsupgrades krijgt de RS dan?

Er zijn ook enkele cosmetische veranderingen te zien. Een bellypan, vergelijkbaar met die van de huidige RS, schuint naar voren af rond de uitlaatbocht, waardoor een soort scoop ontstaat en de Street Triple een agressiever uiterlijk krijgt. De afgekorte kuip boven de koplampen lijkt nu meer op wenkbrauwen, wat bijdraagt aan het hongerige bidsprinkhaan-gezicht van de voorzijde. Een koolstofvezel voorspatbord is uiterst strak net boven de Pirelli Diablo Supercorsa SP gemonteerd.

Achtern omlijsten nieuwe handrails de achterkant van het duozadel, wat de kont een zekere scherpte geeft die niet aanwezig is op het huidige model. Ze zijn afgekort, matzwart metaal en maakt de achterkant van de motorfiets ingetogen agressief. Voor de rest lijkt de styling van de achterkant ongewijzigd. 

Vermoedelijk komen er nieuwe kleuren en graphics, en natuurlijk kunnen we aan de hand van spionagefoto’s niet zien of er bij de uiteindelijke lancering van het nieuwe model ook tuning-tweaks aanwezig zullen zijn. We kunnen ook het instrumentenpaneel niet zien op deze foto’s. En dus kunnen we je niet vertellen of daar veranderingen te zien zijn.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen