Harley’s straatschoffie

Harley-Davidson heeft de Breakout gepresenteerd. Een straatschoffie volgens de Amerikanen en daar kunnen we ons wel ergens in vinden. Zeer opvallend zijn de 240 mm dikke achterband, de dikke voorvork met dito voorband en de gechopte spatborden. De Twin Cam 103-aandrijving is, net als andere onderdelen, afgewerkt in glanzend chroom en hoogglans zwart. Evenals bij de CVO Breakout is de styling van deze Breakout minimalistisch. En dat is geen toeval.

"Met de Breakout zijn we naar de essentie van motorrijden gegaan, wat betekent dat we de nadruk hebben gelegd op de aandrijving en de wielen”, aldus Harley-Davidson Styling Manager Kirk Rasmussen. “Het zwart-met-chromen blok knalt uit het midden van de motor. En om de wielen flink te laten opvallen, hebben we de spatborden gechopt. We wilden zoveel mogelijk rubber laten zien om de Breakout die ruige, brute uitstraling te geven.”

“De Gasser-wielen zijn nieuw en speciaal ontworpen voor de Breakout. Elk wiel heeft tien halfronde spaken. De hoogglans poedercoating is om en om op de spaken en op de velgrand weggeschuurd, zodat het aluminium onder de verf vandaan komt. Die hoogglans zwarte afwerking vind je ook op de nieuwe, gegoten aluminium olietank, de voorvork, de demperschildjes en het stuur. Om de lijnen van de Breakout goed laag te houden, hebben we de snelheidsmeter op de stuurverhoger gezet en de brandstoftank voorzien van een zwarte leren strip die de naad bedekt. Verder zit er op de tank een verchroomde cover, net hoog genoeg om de daar lopende kabels weg te werken. Het gebogen stuur is nieuw en geeft je een agressieve zithouding als je rijdt.”

De Breakout is voorzien van ABS (Anti Blokkeer Systeem) en het standaard geïnstalleerde Harley-Davidson-alarmsysteem. De adviesprijs volgt nog en dat geldt ook voor de leveringsdatum.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?