donderdag 8 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Het Guzzi-trio is compleet

We hebben er al kennis mee gemaakt, maar speciaal voor haar negentigste verjaardag heeft Moto Guzzi de V7 reeks nog eens onder handen genomen. Hoewel de motoren synoniem zijn voor retro, zijn het onderhuids gewoon moderne krachtbronnen. En nog met een primeur ook; de kleine twin van de V7 is het eerste blok met één enkele gasfabriek dat via een gesplitst spruitstuk beide cilinders van brandstof voorziet.

Dit moet beter werken en vooral mooier lopen, waarbij twee aparte lambdasonders controleren of dit ook daadwerkelijk gebeurt. Behalve een homogener mengsel moet de motor ook weer net een tikje krachtiger. Wat heet… tien procent sterker ten opzichte van het vorige blok.

De V7 is verkrijgbaar in drie uitvoeringen, de classic, special en racer. En waar de racer vooral de king of bling is en de special meer gewoon erg chique is, is de standaarduitvoering met zijn gietwielen en matzwarte onderdelen haast een moderne kant en klare ratbike. Wauw!

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen