Honda-toppers voor lagere prijzen: NC750X en NC750X DCT

De Honda NC750X doet het heel goed in Europa en dus ook in Nederland. Het 2021-model werd bijna onherkenbaar vernieuwd. Maar ondanks biedt Honda de NC750X in Nederland aan voor een lagere prijs. Waarom? Omdat Honda wil groeien in Nederland. Zijn we getuige van een motormerkenoorlog met agressieve prijsverlagingen? Als motorrijder hoop je daar wel een beetje op. Van motoren voor lagere prijzen worden wij niet minder!  

Op de tekentafel

Als je zo’n Honda NC750X in huis haalt, wat heb je dan? Vergeleken met het voorgaande model meer vermogen, een hoger toerenbereik en een aangepaste overbrengingsverhouding van de versnellingsbak. Maar ook Throttle-By-Wire, drie rijmodi en Honda Selectable Torque Control (HSTC). Het verbruik blijft even spectaculair laag als voordien en het rijklare gewicht kon 6 kg verlaagd worden.

Buell Motorcycles is terug – 10 nieuwe modellen tegen 2024

Nieuwe onderdelen

Goed, dat zijn allemaal zaken die je niet ziet. Dat is niet het geval met het hertekende frame dat gekenmerkt wordt door een scherpere styling. Uiterst handig is het voor motoren unieke opbergvak in de tank, dat ook nog eends groter en handiger is geworden. Ook lekker: een nieuw windscherm, LED-verlichting en een LCD-dashboard. De Honda NC750X kun je ook laten voorzien van Honda’s bekende Dual Clutch Transmission (DCT)-technologie. Voor heel lui kilometers maken. De zithoogte werd 30 mm verlaagd.

Voor de Honda NC750X betaal je € 8.799,-, inclusief alle kosten. De DCT-versie kost € 9.999,-.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?