Horex VR6 Roadster krijgt 161 pk UPDATE

UPDATE 31-12-2011
Hoewel Horex officieel nog niets heeft laten weten, lijkt het allemaal wel mee te vallen met de bijzonderheid van de eerder genoemde grafietsmering. Het blijkt volgens tekeningen niets anders te zijn dan dat ze een blok grafiet (potloodvulling) monteren op de swingarm. Daar glijdt de ketting overheen en dat verzorgt de smering. Je kunt die blokken los kopen als accessoire voor je fiets. De een koopt een Scottolier, de ander dus een potloodvulling. Overigens schijnt de navulling vrij duur te zijn… Later meer over de nieuwe Horex en de door de Duitsers uniek genoemde grafietsmering.

BERICHT 26-12-2011
Nog een paar maanden en dan wordt de Horex VR6 Roadster gepresenteerd. Wat begon als een vaag gerucht is dan uitgegroeid tot de wederopstanding van de Duitse motorfietsfabrikant. Iets dat niemand meer verwacht had… Dat het Horex serieus is, blijkt wel uit de onlangs bekend gemaakte rapportcijfers.

Het maximaal vermogen van de VR6 Roadster is namelijk 161 pk bij 9.000 toeren per minuut. Zo’n 2.000 toeren eerder wordt het maximale koppel van 135 Nm. bereikt. Veel interessanter is echter dat de dikke zescilinder bij 2.000 toeren al 90 Nm. tot z’n beschikking heeft, 1.500 toeren verder komt daar nog eens 10 Nm. bij. Hierdoor moet ‘smooth rijden’ een nieuwe dimensie krijgen aldus de wellicht iets te enthousiaste perschef van Horex.

Bijzonder is verder dat de Horex een secundaire aandrijving krijgt die bestaat uit een ketting met grafietsmering. De Duitser claimen hiermee de eerste ooit te zijn in de motorwereld. Binnenkort volgt een bericht hoe dit systeem precies werkt. Wij zijn erg benieuwd!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?