Husqvarna vernieuwt Enduro 701 en voegt Enduro 701 LR toe

Eencilinder-enduro’s; zoals het hoort. Husqvarna weet er alles van en behalve dat de Enduro 701 vernieuwd is, komt er ook een Enduro 701 LR bij.

Zo krijgt de Husqvarna 701 Enduro een reeks aan updates, waarvan het merendeel van elektronische aard is, trouwens. Hellingshoekafhankelijke ABS en tractieregeling maken hun intrede, evenals nieuwe rijmodi en de quickshifter is nu standaard. Het ABS is voor offroad-gebruik uiteraard nog altijd uitschakelbaar.

De krachtbron is nog steeds de bekende 692cc eencilinder, die met 74 pk bij 8.000 tpm en 73.5 Nm bij 6.500 tpm meer dan voldoende gang zo moeten produceren.

Verder heeft men het bodywork verder verfijnd, waarbij de zelfdragende kunststof kont nog altijd twee taken vervult. Zowel jouw zitvlak huisvesten als de brandstofvoorraad. Dat biedt Husqvarna de ruimte om de flanken van de Enduro 701 – waar normaliter de tank zit – beter ergonomisch vorm te geven. Controle is alles en daar komt een groot deel van die controle uit voort.

Nog altijd voeren gele en blauwe tinten de boventoon, knipogend naar de Zweedse vlag.

Op de nieuwe Husqvarna 701 Enduro LR – staat voor Long Range – is de kont niet de enige plek waar je benzine kunt laten. Ook daar waar de tank normaal zit, heb je nu ruimte voor brandstof. Die tweede tank schroeft de totale benzinevoorraad met 12 liter op naar 25 liter. Long range, zeer zeker.

Qua kleurstelling heeft Husqvarna haar best gedaan de Enduro 701 – en dus de LR – meer onderscheidend te maken ten opzichte van de Supermoto 701, die eenzelfde basis deelt. Nog altijd voeren gele en blauwe tinten de boventoon, knipogend naar de Zweedse vlag.

Overigens komt er uitgebreide collectie bagage-opties voor zowel de gewone Enduro 701 alsmede de Enduro 701 LR.

Foto’s: Husqvarna

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.