Iets meer vermogen voor de 2021 Suzuki SV650

Iets meer vermogen voor de 2021 Suzuki SV650. Eind oktober waren de goedkeuringsdocumenten voor een motorfiets met een V-twin blok gereed. Het was een naked die verrassend veel leek op de Suzuki SV650. Nu is de bevestiging er. Suzuki UK zegt dat de SV650 op de lijst blijft staan omdat de V-twin voldoet aan Euro5.

Vanaf januari 2021 moeten alle motoren voldoen aan de nieuwe emissienormen voor verontreinigende stoffen Euro5. Europa zou voor de Suzuki SV650 tot verboden gebied worden verklaard als bleek dat de Suzuki niet aan die eisen voldeed.

Het was ook bijna niet te geloven dat Suzuki de SV650 had opgegeven terwijl duizenden motorrijders het model koesteren vanwege rijgedrag, gebruiksgemak en veelzijdigheid.

2021 Suzuki SV650: Iets meer vermogen

Door de Euro5-update verandert het vermogen iets:  van 73 naar 76 pk bij 8.500 tpm. Het koppel blijft 64 Nm, maar wel bij een lager toerental: van 6.800 in plaats van 8.100 tpm. Door het nieuwe uitlaatsysteem is het gewicht iets gestegen: van 198 naar 200 kg droog.

Er zijn vier nieuwe kleuren gecombineerd met drie verschillende framekleuren: het Metallic Matt Black-kleurenschema past bij het blauwe frame en de velgen. Het Glass Sparkle Black en Pearl Brilliant White-kleurenschema past bij het rode frame en velgen. En het Glass Sparkle Black past bij het magnesium frame en de zwarte velgen.

Suzuki SV650 2021

SV650 X-versie

De Suzuki SV650X is voorzien van een kuipje, tweekleurig zadel en een uitlaat met zwarte demper. Dit model is alleen verkrijgbaar in Glass Sparkle Black met een magnesiumkleurig frame en zwarte velgen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?