Introductie nieuwe KTM 890 Adventure

Met de KTM 890 Adventure lanceert KTM een nieuw model voor 2021. Naar verluidt heeft de lichte en sportieve Adventure sportieve eigenschappen. Eis was dat de nieuwe KTM moet overtuigen op zowel de weg als in het veld.

Meer motorinhoud, meer vermogen

Met het nieuwe en compacte 889cc blok stijgt het vermogen van de Adventure naar 105 pk en het koppel naar 100 Nm. Natuurlijk is het blok conform de Euro 5-norm.

De koppeling is ook aangepast om het toegenomen vermogen goed het hoofd te kunnen bieden. Een toename van 20% van de roterende massa’s op de krukas is bedoeld om een beter gevoel te geven op de motor in het lagere toerengebied en om de tractie in de bochten te verbeteren.

KTM presenteert 890 Adventure R Rally en 890 Adventure R

Uitrusting

De nieuwe WP APEX-demper aan de achterzijde kan worden aangepast in rebound en veervoorspanning. Voor het rijden op onverharde wegen biedt de 890 Adventure 200 mm veerweg en een op Dakar-geïnspireerde ergonomie. Het zadel kan in twee stappen worden versteld.

De 20-liter tank is voldoende voor uitgebreide excursies en de KTM MY RIDE-navigatie helpt je om je bestemming echt te bereiken. De banden zijn ook ontworpen voor avontuurlijke ritten.

Rijhulpmiddelen zijn bochten-ABS, tractiecontrole en motor-slipcontrole, cruise control, quickshifter+, zadelverwarming en verwarmde handvatten en een breed scala aan bagageoplossingen zijn als opties beschikbaar.

Specs KTM 890 Adventure:

  • Nieuw blok met 90 cc meer cilinderinhoud
  • Verbeterde prestaties met 105 pk en 100 Nm (Euro5)
  • Betere driveability dankzij 20% verhoogde roterende massa
  • Sterkere koppeling aangepast aan hogere prestaties
  • Motorklopcontrolesysteem (gebruik van brandstof met een laag
  • octaangehalte)
  • Hoogwaardige WP-veringscomponenten en nieuwe achterdemper
  • Herziene voor- en achterremmen voor extra controle
  • Verbeterde ABS- en MTC-instellingen
  • Geanodiseerde in plaats van gepoedercoate wielnaven
  • Stuurschakelaar met cruise Control-knop (software extra)
  • Gewichtoptimalisatie dankzij compacte motor en brandstoftank
  • Slank profiel, verbeterde ergonomie en nieuwe graphics
  • Reisklaar met tweedelig verstelbaar zadel en laag spatbord
  • Smartphone connectiviteit
  • Optionele KTM MY RIDE-app voor turn-by-turn navigatie

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?