Is de Harley Pan America je te duur? Probeer dan de Lifan KPT 400

Of de Pan America het nu wel of niet kan opnemen tegen de gevestigde orde in de ADV-wereld is een spannend verhaal om te verslaan, maar deze krachtige en capabele ADV is niet de ster van de show van vandaag. In feite is de motorfiets waar het vandaag over gaat er een die de hoop en dromen in zich draagt om de Pan America te worden als hij volwassen is. We hebben het over niemand minder dan de Lifan KPT 400. Wacht, wat? Nog nooit van gehoord?

De Lifan KPT 400 is de laatste creatie van de Chinese motorfabrikant Lifan. Hoewel het bedrijf zeker geen nieuwkomer is in de motorindustrie, lijkt de schijnbaar schaamteloze ripping-off van de styling van de Pan America’s een tamelijk onvolwassen zet. Met zijn blokkerige bodywork, topzware uiterlijk en led-koplampen en DRL’s, is het duidelijk te zien waar Lifan de ontwerpinspiratie vandaan heeft – ook al is het geen exacte kopie van de Pan America. Je zou denken dat een bedrijf zo gevestigd is in de auto-industrie als Lifan op zijn minst in staat zou zijn om met een iets origineler ontwerp te komen.

Wat techniek en prestaties betreft, ligt de Lifan KPT 400 ver achter op de Pan America. Met een 400cc-paralleltwin en 42 pk, mag je van geluk spreken als deze motor zelfs maar de 160 km/u haalt, laat staan dat hij je kilometerslang comfortabel over de snelweg vervoert. Maar de Lifan is wel voorzien van een instelbare voorvork en een oo veervoorspanning verstelbare achtermonoshock, wat duidt op een zekere mate van offroad-capaciteiten. Daarnaast heeft de KPT 400 een tft-instrumentenpaneel met Bluetooth smartphoneconnectiviteit. De KPT 400 werd onthuld op de Shenzhen Moto Expo in China en is geprijsd voor een spotprijsje van CNY 29.980, zo’n 4.000 euro.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?