13 C
Nederland
dinsdag 9 augustus 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Kan de Aprilia Caponord V4 de Multistrada V4 verslaan?

Wanneer je een blok als de Noale V4 in huis hebt, is het logisch dat je je die voorstelt op andere motorfietsen dan alleen in de RSV4 en de Tuono. De Italiaanse ontwerper Lorenzo Coppo bedacht een Caponord.

Al enkele jaren doen geruchten de ronde over een mogelijke terugkeer van Aprilia in het zware reisenduro-segment met een vernieuwde Caponord. Die zou wellicht aangedreven worden door de V4, die aanwezig is op de RSV en Tuono. Het is in ieder geval een idee dat liefhebbers aanspreekt, die graag zouden zien dat het Noale-blok op deze manier wordt gebruikt.

Dit is de 2022 Aprilia Tuareg 660

Het blok heeft tijdens zijn laatste evolutie, ook door uiterst efficiënte elektronica, een niveau van beheersbaarheid bereikt die meer dan geschikt is om een leidende rol te spelen in dit Adventure-segment. Die wetenschap moet het uitgangspunt zijn geweest voor ontwerper Lorenzo Coppo, die zijn fantasie de vrije loop liet om in pixels een Caponord V4 vorm te geven.

De ideeën zijn naar onze mening goed, omdat ze de huidige stijlkenmerken van de motorfietsen uit Noale benaderen en deze aanpassen aan een nieuwe reis-enduro, maar wel met een onvermijdelijk sportief karakter. Een motorfiets die op papier gemaakt lijkt te zijn om te concurreren met de Ducati Multistrada V4.

Sommige aspecten van het ontwerp van deze Caponord V4 zijn niet helemaal overtuigend, maar het is belangrijk om de kwaliteit van het grafische werk te onderstrepen, dat in ieder geval een aantal zeer interessante ideeën biedt. Zoals de integratie van de aerodynamische winglets met een zeer sportieve uitstraling. In Noale zijn ze waarschijnlijk al bezig zich een ware erfgenaam van de Caponord voor te stellen, maar het zal nog wel even duren voor we die kunnen bewonderen.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen