Kawasaki introduceert viercilinder ZX-25R op Tokyo Motor Show

Kawasaki weet van geen ophouden. Hypernakeds, retro’s en wie weet wat er nog meer aan zit te komen: het is nagelnieuw of het is zwaar onder handen genomen. En op de Tokyo motorshow rolt dan zomaar een juweeltje onder het doek vandaan.

De motor die in Tokio werd onthuld, is een 249 cc, viercilinder, vloeistofgekoelde machine. Met DOHC met 16 kleppen en een trellisframe dat niet zo heel veel afwijkt van dat van de Ninja 650. De voorvorken zijn Showa Separate Function Big Piston Forks met een horizontaal gemonteerde schokdemper aan de achterzijde. De radiaal geplaatste remmen zijn van Kawasaki zelf.

De nieuwe motor zit bomvol techniek die je normaal gesproken alleen op de grotere sportmotoren van Kawasaki ziet, zoals power modes, een quickshifter en tractiecontrole. Helaas de specificaties van de motor nog onbekend. En of de motor naar Europa komt is nog maar zeer de vraag. En als dat gebeurt, wordt eerst de Aziatische markt bediend. Maar een juweel is het.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?