KTM 450 SMR 2022 is nu verkrijgbaar

Als een vlijmscherp mes scheer je over het asfalt met de nieuwe KTM 450 SMR 2022. Of je nu als eerste de zwart-wit geblokte vlag wilt zien of graag nog wat seconden van een rondetijd wilt afsnoepen, deze motor is sowieso de beste keuze… Als je ‘m tenminste aankunt.

De KTM 450 SMR voor 2022 is de ultieme krachtpatser van KTM en zal de Supermoto-wereld flink door elkaar schudden. Het 2022-model legt de lat een stuk hoger op het gebied van stuureigenschappen en vermogen. Daarbij is de 450 SMR nog beter afgestemd op de KTM-racefamilie, te danken aan het speciale oranje frame, blauwe zadel en de racegraphics.

Het 450-blok is gemaakt voor winnaars en dat laten verschillende KTM-rijders in heel wat moto- en supercrosskampioenschappen zien. In de SMR is deze eencilinder aangepast en geoptimaliseerd voor Supermoto-gebruik. De motor weegt slechts 27 kilo en weet indruk te maken door indrukwekkende prestaties, zoals een hoog koppel en een maximale 63 pk. Daarbij kan de vermogenscurve optimaal benut worden door de vijf-versnellingsbak van Pankl Racing Systems die over een sensor beschikt waarmee specifieke motorinstellingen voor elke versnelling mogelijk zijn. Dankzij de 44mm Keihin-gasklep kun je erop rekenen dat het krachtige motorblok van de KTM 450 SMR altijd uiterst nauwkeurig reageert op jouw invoer.

Multitest: Ducati Monster, Kawasaki Z900, KTM Duke 890 & Yamaha MT-09

Het ongeëvenaarde stuurkarakter is te danken aan het speciale frame van chroommolybdeen staal en dat met uiterste precisie door een robotlasser is gelast. Het frame kenmerkt zich door een perfecte balans tussen torsiestijfheid en flexibiliteit. De CNC-gefreesde kroonplaat met een offset van 16 mm, plus het op drie manieren aanpasbare stuur, zorgen voor een natuurlijke ervaring en zetten al je zintuigen op scherp.

Bij Supermoto draait het erom de minimale grip van je motorfiets op te zoeken zonder de controle te verliezen. Om deze sensationele ervaring nog meer kracht bij te zetten, rust KTM de 450 SMR van 2022 uit met een waslijst aan eersteklas kwaliteitsproducten. Zo zorgt de WP Suspension XACT-technologie voor een perfecte balans tussen grip en glijden, terwijl de natuurwetten zich laten gelden op de lichtgewicht Supermoto 16.5/17 ALPINA-spaakwielen en Bridgestone-slicks. De radiaal gemonteerde Brembo-vierzuigerremklauw is van uitzonderlijke klasse en werkt samen met de 310 mm grote remschijf aan de voorzijde, terwijl achter een 220 mm grote schijf garant staat voor ultieme remprestaties.

De KTM 450 SMR voor 2022 beschikt over een frame in race-oranje, om de verwantschap met de racewinnende machines van de Red Bull KTM Factory Racing te onderstrepen. Het vernieuwde frame past perfect bij de nieuwe blauwe zadelhoes en de frisse kleuren in de graphics, wat de hechte band met de KTM-racefamilie verder benadrukt.

2022 KTM 450 SMR – belangrijkste kenmerken

  • Ultralicht frame van chroommolybdeen staal met nieuwe afwerking in race-oranje
  • Vernieuwde uitstraling met racegraphics en blauw factory-zadel
  • Geavanceerde viertaktmotor met een cilinderinhoud van 450 cc en een gewicht van 27 kilo die 63 pk levert
  • 48 mm WP Suspension XACT AER-voorvork en XACT-achterschokdemper 
  • Versnellingsbak met vijf versnellingen van Pankl Racing Systems en anti-hopkoppeling van SUTER 
  • Radiaal gemonteerde Brembo-vierzuigerremklauw met 310 mm grote zwevende remschijf voor en 220 mm grote schijf achter
  • Lichtgewicht Supermoto 16.5/17 ALPINA-velgen en Bridgestone-slickbanden

De KTM 450 SMR voor 2022 is vanaf september 2021 via erkende KTM-dealers verkrijgbaar. Ga voor meer informatie naar ktm.com.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?