vrijdag 8 november 2024

KYMCO presenteert nieuwe 2024-modellen op EICMA

KYMCO heeft op EICMA 2023 verschillende nieuwe modellen en updates aan zijn bestaande gamma gepresenteerd.

Allereerst is er de CV-L6 Adventure Scooter. Om rekening te houden met de verschillen in lichaamstypes van de rijders, heeft de CV-L6 een lichter ontwerp en een lagere zithoogte. Daarnaast heeft hij een ruime en uitbreidbare opbergruimte. Eerder schreven we al over de CV-L6 en dat vind je hier.  

Verder heeft het Taiwanese bedrijf de SKYTOWN, een compacte fusion-scooter, onthuld. De SKYTOWN is ontworpen voor woon-werkverkeer in de stad en heeft een nieuwe Green Powermotor. KYMCO stelt dat er enkele aspecten aan deze motor zijn, die hem onderscheiden. De nokkenas heeft hoog koppel, voor acceleratie en verlaging van het brandstofverbruik. Daarnaast heeft het model ook een vernieuwd koelsysteem. Verder is het ontwerp van de SKYTOWN ook gericht op de forens. Hij heeft namelijk een korte wielbasis en lichtgewicht constructie. Desondanks moet de scooter voldoende opbergruimte onder de buddy bieden, waar minimaal een integraalhelm in past. Verder heeft het model LED-verlichting voor en achter, een LCD-instrumentenpaneel en een USB-poort.  

Test 2023 Kymco AK Premium: hetzelfde, maar beter

Ook heeft KYMCO een elektrische bezorgscooter uit de doeken gedaan. De i-Tuber heeft een zichtbaar frame en LED-verlichting rondom. Ook heeft dit model beschikking tot een LCD-display. De naafmotor van 4 kWh levert een topsnelheid van 70 km/u en is gekoppeld aan twee Ionex-batterijen. Volgens het Taiwanese motormerk moet dat een bereik van 130 km (WMTC) bieden. De i-Tuber heeft verder zowel aan de voorkant, als aan de achterkant een draagrek.

De laatste onthulling van KYMCO op EICMA is de nieuwe FILLY 50. Het merk stelt dat de nieuwe FILLY een lichtgewicht ontwerp heeft, met zijn 104 kg. Daarentegen woog de FILLY een kleine twintig jaar geleden nog 89 kg. Ook de nieuwe FILLY heeft volledige LED-verlichting en beschikt daarnaast over een 50cc-motor met 2,1 kW (2,86 pk).  

Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen