16.9 C
Nederland
dinsdag 17 mei 2022

Maak van 2015-2019 Yamaha R1 een 2020-versie

De Yamaha R1 kreeg een grote opknapbeurt in 2015, die doorliep tot modeljaar 2019. Het daaropvolgende modeljaar zou Yamaha zijn superbike een make-over geven, die een paar designdingetjes leent van de MotoGP YZR-M1-racemotor.

Je kunt er zeker van dat iedereen het ermee eens is dat de Yamaha R1 niet de meest betaalbare motorfiets ter wereld is en als je al een oudere R1 hebt, lijkt het een beetje overdreven om de licht bijgewerkte versie aan te schaffen. Hoewel, je zou liegen als je zou zeggen dat de ‘licht bijgewerkte versie’ op zichzelf al niet mooi is.

Dus beschouw me als een klant van Eight als ik ooit een Yamaha YZF-R1 van 2015 tot 2019 zou bezitten. Dit Japanse bedrijf maakt al geruime tijd motorfietskuipen en andere onderdelen voor motoren in verschillende segmenten. Ze hebben nu een kit ontwikkeld die Yamaha R1’s van modeljaar 2015 tot 2019 ombouwt tot de nieuwste verschijning.

Patent renders tonen de nieuwe Yamaha Ténéré 700 Raid

De kit omvat alle kappen, kuip, radiator – en oliekoeler-omhulling en ECU houder. Eenmaal gemonteerd zie je geen verschil meer tussen je ‘oude’ R1 en de 2920-versie. Eight is er zrlfs in geslaagd om de aerodynamische kwaliteiten van de kuip te reproduceren. Je kunt de kit ook zelf monteren, want hij wordt geleverd met alle onderdelen die je nodig hebt.

En dan nu de prijs. Die verslaat zeker de prijs van een nieuwe R1, maar je moet wel een oude R1 hebben staan. Voor slechts 136.400 JPY (ongeveer € 1.035,-) en 147.400 JPY (ongeveer € 1.120,-) en 147.400 JPY (ongeveer $ 1.300 USD) is het geen slechte koop. Hoewel, je moet nog wel de andere goodies aanschaffen, zoals de achterzijde van je R1. Voor genoemde prijzen heb je alleen de voorzijde geupdate. En als je meer bling wilt, kun je ook andere accessoires kopen zoals remkanalen, tankkappen, onderkuip en zitkuipen om je motorfiets nog overtuigender of ontzagwekkender te maken.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen