Mitas breidt assortiment motorbanden uit

Dit is een persbericht, opgesteld door de importeur of fabrikant van het product. De redactie van MOTOR.nl is dus niet verantwoordelijk voor de inhoud. Heb je zelf een persbericht dat je graag op MOTOR.nl ziet? Dan mail je deze naar redactie@motor.nl.

In mei, zal Mitas zijn assortiments uitbreiding onthullen  van de Sport Force radiaal motorband voor motosport en tourmotoren. Mitas zal een nieuwe achterband en 2 nieuwe voorbanden presenteren. Mitas heeft voor het eerst de Sport Force geïntroduceerd in september 2013 en biedt momenteel 3 maten achterbanden en 1 maat voorband in de Sport Force banden.

VOORBAND
Bandmaat Beschikbaarheid
110/70 ZR17 (54W) TL Mei 2014
120/60 ZR17 (55W) TL Mei 2014
120/70 ZR17 (58W) TL beschikbaar

ACHTERBAND
Bandmaat Beschikbaarheid
150/60 R17 (66W) TL beschikbaar
160/60 ZR17 (69W) TL beschikbaar
180/55 ZR17 (73W) TL beschikbaar
190/50 ZR17 (73W) TL Mei 2014
190/55 ZR17 (75W) TL November 2014

“De Mitas Sport Force band is de eerste radiaal motorband die gemaakt is door Mitas. De Sport Force radiaalband is het  resultaat van een intensief ontwikkelingsproces, dat 4 jaar heeft geduurd en heeft plaatsgevonden in de fabriek zelf. Deze worden geproduceerd in de Savatech fabriek in Slovenië,” aldus Ksenija Bitenc, Directeur van Mitas Moto.

In oktober 2012 is Savatech overgenomen door ?GS HOLDING a.s., de moedermaatschappij van Mitas en zo werd de basis gelegd voor de Motorband Business Unit van Mitas. De units van de Savatech- en de Mitas motorbanden zijn geïntegreerd in de Motorband Business Unit van Mitas, en de Savatech banden zullen geleidelijk aan het Mitas merk krijgen. Het eerste product van de Mitas Moto is de Sport Force radiaalband. 

De Sport Force radiaal banden zijn uitstekend geschikt voor zowel sport, supermotosport en tourmotoren. Deze banden zijn dusdanig ontworpen dat zij garant staan voor gemakkelijke en veilige rijeigenschappen onder alle omstandigheden.

Verschillende belangrijke technieken en technologieën zijn toegepast tijdens de ontwikkeling met als resultaat de drie onderstaande belangrijkste technologieën:

OGT 3D (3-D Optimum Groove Technology): Deze technologie wordt gekenmerkt door een optimale loopvlak-profielgroef-richting, een optimale profieldiepte en veroorzaakt minder warmteopbouw van de loopvlak componenten.

SCT (Strong Carcass Technology): De SCT technologie continueert de sterkte van het karkas op een hoog niveau, Ook tijdens het slijtageproces garandeert het de rijprestaties en de levensduur van de band.

FEA (Final Element Analyses / Optimaal wegcontact/footprint): Met behulp van de laatste elementen analyse (FEA) en een speciaal computerondersteunde simulatie, werd de optimale bandconstructie ontworpen. De band is flexibel om zo het hoogste gripniveau te bereiken, maar tegelijkertijd blijft deze stug genoeg om een goede rijstabiliteit te garanderen. 

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?