maandag 5 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Moto Guzzi opent de deur naar de toekomst met de V100 Mandello

De Moto Guzzi V100 Mandello zit boordevol baanbrekende technologie: de eerste motorfiets ter wereld met adaptieve aerodynamica; de eerste Moto Guzzi uitgerust met semi-actieve vering, imu-platform, bochtend-abs en quick shift. Een nieuw concept voor een allround motorfiets, sportief en compact maar comfortabel: hij rijdt als een roadster met de reislust van een tourfiets. Het nieuwe ‘Compact Block’ -Motorbok debuteert, een verfijnde en moderne tweecilinder met uitstekende prestaties en het Moto Guzzi karakter.

Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale draagt marine luchtvaart kleuren

De 100e verjaardag in 2021 was niet alleen een prestigieuze mijlpaal voor Moto Guzzi, maar eerder een startpunt van waaruit de volgende eeuw geschiedenis kan worden opgebouwd. Een toekomst die al goed is uitgestippeld en waarin Moto Guzzi prachtige motorfietsen zal blijven produceren, authentiek en met een sterk karakter, gewijd aan Guzzisti en degenen die tot de Moto Guzzi-familie willen toetreden, modern en vol charme, met geavanceerde technologie voor plezier en veiligheid, met trots gebouwd in Italië, in de Mandello del Lario-fabriek die het epicentrum van de passie voor Moto Guzzi zal blijven. Een legendarische locatie die in een heel nieuw jasje zal worden gestoken dankzij het ambitieuze renovatie-, uitbreidings- en ontwikkelingsproject dat de komende jaren zal plaatsvinden, waardoor het een plek wordt die voor iedereen toegankelijk is om de liefde voor de fameuze adelaar te delen. Een nieuwe industriële visie gebaseerd op de concepten van ecologische duurzaamheid en efficiënt gebruik van hulpbronnen. Een visie die gericht is om op wat echt waardevol is op te waarderen en die op evenwichtige wijze traditie en innovatie, techniek en design weet te combineren.

Een stap vooruit richting 2121 is al gezet: een stap die eerder een beslissende stap in de toekomst lijkt, gezien de impact van de nieuwe Moto Guzzi V100 Mandello. “Honderd” zoals de zojuist verstreken eerste eeuw van geschiedenis van passie, competentie, innovatie en sportieve en commerciële successen, die de bouw van enkele van de mooiste en meest geliefde motorfietsen ter wereld mogelijk heeft gemaakt. “Honderd” zoals de zojuist begonnen tweede eeuw. “Honderd” om, volgens de Moto Guzzi-traditie, de cilinderinhoud aan te geven van de nieuwe ultramoderne krachtbron die de basis vormt voor een nieuwe generatie motorfietsen die de komende jaren het licht gaat zien. Vanaf een blanco vel papier, met een grote ontwerpvrijheid, is Moto Guzzi gekomen met een motorfiets die qua stijl en uitvoering zeer actueel, innovatief en onmiskenbaar is en die in één enkel voertuig sportiviteit en toeren combineert, kenmerken die altijd deel hebben uitgemaakt van de Moto Guzzi traditie. De V100 Mandello opent dus in alle opzichten een nieuw hoofdstuk en interpreteert de wereld van het sportief toeren op een innovatieve manier en met een verfrissende visie. De compacte afmetingen en het dynamische, sportieve rijgedrag van de beste roadsters worden gecombineerd met het comfort en de bescherming van een toerfiets, dankzij de toegepaste technologie en aerodynamische oplossingen. De V100 Mandello verrast door zijn originaliteit en past niet binnen traditionele kaders: geen compromis, maar de ultieme synthese van categorieën die tot nu toe als diametraal tegenovergesteld werden beschouwd.

Er zijn twee versies leverbaar die verschillen in graphics en uitrusting: Moto Guzzi V100 Mandello reeds met een rijke standaarduitrusting en Moto Guzzi V100 Mandello S die een nog hoger niveau van uitrusting en technologie bereikt.

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen