Moto Guzzi viert 100ste verjaardag met historische motoren

Moto Guzzi bestaat dit jaar 100 jaar. Het Italiaanse merk werd officieel opgericht op 15 maart 1921 onder de naam Società Anonima Moto Guzzi. Sindsdien is de Italiaanse motorfabrikant een kleine speler gebleven in vergelijking met de rest van de industrie. Dat wil niet zeggen dat Moto Guzzi minder invloedrijk is geweest. Integendeel: met indrukwekkende racehistorie en aansprekende modellen blijft Moto Guzzi ook vandaag nog relevant.

Moto Guzzi Otto Cilindri (racemotor)

Honda V4-superbike nu echt onderweg?

Om 100 jaar Moto Guzzi te vieren, heeft het merk drie gelimiteerde modellen aangekondigd. Die modellen, gebaseerd op de V7, V85TT en V9, worden uitgevoerd in een speciale Centennial-kleurstelling. Ze zijn geïnspireerd op de kleurstelling van de achtcilinder racemotor uit 1955 en zijn voorzien van een geborsteld zilveren tank, subtiele olijfgroene accenten en een fraai bruin lederen zadel. En om het satijnen lakwerk echt tot zijn recht te laten komen, heeft Moto Guzzi elke motorfiets voorzien van volledig zwarte onderdelen en een gouden adelaar. Voeg daar nog enkele stijlvolle herdenkingslogo’s aan toe en je hebt een reeks motoren die het 100-jarige verjaardagsfeest van Moto Guzzi passend omlijsten.

Meer info op de internationale Moto Guzzi-site vanaf 15 maart.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?