MV’s super sportsport

Net als Ducati en de andere komt nu eindelijk ook MV Agusta met de volledige specificaties van de langverwachte F3. En het lijkt wel alsof alle merken tegen elkaar op aan het bieden zijn. Wat te denken van vier selecteerbare mappings plus een mogelijkheid er zelf nog eentje in elkaar te knutselen, volledig ride by wire en achtvoudig traction control. De super overvierkante driecilinder (79 x 45.9mm) heeft een vermogen van 128 pk en 71 Nm. en een rode lijn bij 15.000 toeren.

Daarbij draait de krukas in tegengestelde richting, een trucje uit de MotoGP om de motor nog sneller te laten sturen. Met de optionele extra’s kan het pakket nog worden uitgebreid met een hellingshoeksensor voor een meer dynamische tractiontoncrol,  launch control, wheelie control en een quickshifter.  Over ABS wordt nog niet gesproken, maar dat kan altijd nog. 

Het blok is supercompact met onder meer een carter met cilinders uit één stuk en interne water- en oliepompen om dit mogelijk te maken. Het frame is een combinatie van aluminium delen en stalen vakwerkstukken, waardoor de wielbasis op een korte 1380 mm is gehouden. Dit alles bij een gewicht van slechts 173 kilo. In Italië gaat de standaardversie €11.990,- kosten en is per januari leverbaar. De Serie ORO is al een maand eerder beschikbaar.  De motor is verkrijgbaar in rood/zilver, wit en zwart.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?