Nieuw oliegekoeld blok voor Suzuki GSX-R 250 SF

De Suzuki GSX-R 250 SF dook in mei dit jaar al op in India. Nu laat Suzuki weten dat de kleine Gixxer deze maand debuteert op de Tokyo Motor Show.

Het grote nieuws is het nieuw ontwikkelde oliegekoelde eencilinder blok. In tegenstelling tot de andere oliegekoelde Suzuki-blokken, werkt de oliekoeling van het nieuwe blok op dezelfde manier als een watergekoeld blok dat het heetste deel van de cilinderkop efficiënt koelt.

Volgens Suzuki’s Chief Engineer Tetsuji Nojiri heeft het blok voldoende potentie om de cilinderinhoud te vergroten waardoor het meer vermogen kan leveren. Dat komt omdat de cilinderkop vrij compact is in vergelijking met het carter. Onderstaande video verduidelijkt de werking van de oliekoeling.

Of de Suzuki GSX-R 250 SF naar Europa komt, laat staan Nederland, weten we niet. Mogelijk dat de officiële onthulling tijdens de Tokyo Motor Show het antwoord geeft op deze vraag.

Specs

  • Blok: 249cc oliegekoelde 4-takt eencilinder SOHC 4-kleppen met oliekoeling.
  • Vermogen: 26 pk bij 9.000 tpm
  • Koppel: 22,51 Nm @ 7.500 tpm
  • Transmissie: 6 versnellingen
  • Zithoogte: 800mm
  • Gewicht: 161 kilo
  • Inhoud brandstoftank: 12 liter
  • Bandenmaat: voor 110 / 70R17, achter 150 / 60R17

Bron: Morebikes

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?