EICMA 2015: Nieuwe GSX-R1000 komt!

Het moet de krachtigste, de lichtste, compactste, best sturende en hardst accelererende GSX-R ooit worden. Maar helaas komt de zesde generatie pas in 2017. En dat is toch wel een teleurstelling, want even leken we al in 2016 kennis te mogen maken met Suzuki’s nieuwste Superbike. Nu moeten we het doen met veelbelovende woorden en gegevens. Zo is de nieuwe GSX vanaf nul opgebouwd en is er uiteraard veel overlegd met het GP-project van Suzuki en de succesvolle endurance-projecten met de huidige GSXR-1000. Een direct resultaat daarvan is het Broad Power System, waaronder de variable kleptiming (!) valt. Het uiterlijk doet eveneens veel denken aan de GSX-RR. Vast staat dat het nieuwe blok 999cc blijft houden. Verder laat Suzuki weten dat ride-by-wire, een tienvoudig instelbaar traction control, verschillende rijmodi, ABS, een quickshifter en lauchcontrole standaard op de nieuwe Superbike zullen zitten. Ook meer dan noemenswaardig zijn de komst van de Showa Balance Free-voor en achtervering, iets dat we eerder al bij Kawasaki tegenkwamen.

 

 

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?