Nieuwe Triumph Street Triple RS aangekondigd

Het is duidelijk; de aanloop naar motorseizoen 2020 is in volle gang. Na de nieuwe Honda Africa Twin en Africa Twin Adventure Sports, komt Triumph zojuist met de aankondiging voor een nieuwe Street Triple RS.

Dat Triumph specifiek van de RS-versie spreekt, is logisch. Behalve dat de huidige Street Triple 765RS het topmodel in de Street Triple-familie is, verkoopt de sportiefste van de drie – naast de RS voert het Britse merk ook nog een S-model als instapper en de R als middenmootmodel – verreweg het allerbest.

Wat de 2020 Street Triple RS precies in gaat houden, is nog even afwachten tot die 7 oktober die in de teaservideo te zien is. Gelukkig biedt een kijkje in de patentenbanken her en daar een paar interessante inzichten.

Zo is de 2020 Street Triple RS aangemeld met 90,5 kW, terwijl de oude een opgegeven 90,4 kW aan vermogen had. Of dit om een afrondfoutje gaat of niet; de nieuwe is Euro5 goed gekeurd en zal dus minder moeten uitstoten. Dat men bij Triumph ondanks een minder uitstotende motor toch op eenzelfde vermogen uitkomt siert ze.

Niet geheel zonder slachtoffers

Desondanks zijn de aanpassingen niet geheel zonder slachtoffers. Het rijklaargewicht van de nieuwe Street Triple RS is namelijk geboekt op 187 kilogram, terwijl de oude zes kilo lichter was. Het is nog altijd geen schrikbarend gewicht voor een motorfiets die toch maar even 123 pk produceert.

Verder kunnen we weinig met de teaservideo – zoals altijd. Het beeld toont een duister silhouet van de motor, waaraan geen enkel verschil met de oude te ontwaren valt. Het enige echt interessante is het shot van de koplampen, die beduidend minder rond zijn dan die van het huidige model.

Het wachten is nu op 7 oktober, als Triumph om 12.00 uur alle details onthult.

Foto’s en video: Triumph

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.

Misschien vind je dit ook interessant?