Nóg een nieuwe Sportster van Harley

Ze blijven maar komen binnen de Sportster-lijn bij Harley-Davidson, in navolging van de Iron 1200, mogen we in 2018 ook de Forty-Eight Special verwelkomen. Zoals het merk zelf aangeeft: ‘De jongste modellen combineren retro stijlelementen uit de custom bike scene met het solide fundament van het Sportster platform en de rauwe performance van de Evolutiuon 1200 V-Twin motor.’

70’s STIJLELEMENT
Net als bij de Iron 1200, zijn de tankgraphics heel erg geënt op de jaren zeventig met brede gekleurde banen en bijpassende lettertypes en grafische elementen.
Brad Richards, chef Styling & Design bij het Amerikaanse merk vertelt: We bewegen weg van complexe, ingewikkelde ontwerpen en gaan naar een cleane, simpele look. Bovendien respecteren deze graphics de vorm van de tank. En bij de Sportster is de klassieke vorm van de tank een dragend designelement.’

DE LOOKS
Een dik voorwiel en een lekker hoog Tallboy-stuur bepalen de looks van deze Sportster, alsmede de kleine 7,5 liter peanut-tank. Hoewel het blok bovenaan zwart is om de tankgraphics beter tot hun recht te doen komen, blinkt er op weg naar beneden meer en meer chroom. Beide 16-inch wielen hebben negen dubbele spaken.

De lakopties voor de tank zijn: Vivid Black, Wicked Red en Billiard White.

PRIJZEN
Nederland € 14.950,-
Belgie € 12.600,-

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?