Norton V4SV – de meest luxueuze Britse Superbike

Norton kondigt met de Norton V4SV de meest luxueuze Britse superbike ooit aan. Na de overname door TVS in 2020 wil Norton met de V4SV een nieuw supersportmodel uitbrengen. De Manx en Carbon kleurvarianten beloven al veel goeds.

Hoogglansafwerking

In wezen is de V4SV een nieuwe uitgave van de V4SS, die onlangs bekendheid verwierf door zijn vele en vooral ernstige gebreken. Het vloeistofgekoelde 72-graden V4-motorblok van 1200 cc levert naar verluidt een vermogen van 188 pk bij 12.500 tpm en 125 Nm bij 9.000 tpm. Het is getransplanteerd in een aluminium buizenframe, dat TIG-gelast en met de hand gepolijst is om de speciale hoogglansafwerking te verkrijgen.

Cyclone RA9 Prototype lijkt sterk op de Aprilia Shiver

Veel carbon

Voor de kuip wordt carbon gebruikt, en ook de tank zou van dit zeer sterke en lichte materiaal zijn gemaakt. De veringcomponenten zijn van Öhlins, met een NIX30 USD voorvork en de TTXGP schokdemper. Het droog gewicht is vastgesteld op 193 kg, de zithoogte op 835 mm, de wielbasis op 1.434 mm. Een 6-assige IMU voorziet de ABS en tractiecontrole in bochten van de nodige gegevens. Naar verluidt zijn er drie rijmodi geïntegreerd. De instellingen kunnen worden gemaakt via het 6-inch kleurenscherm. Bovendien worden een quickshifter en een instelbare motormapping aangeboden.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?