20.8 C
Nederland
maandag 23 mei 2022

Oproep: waar zijn die Rossi-replica’s?

Tja, Valentino Rossi… wat valt er nog te zeggen over de Italiaan wat niet al honderd keer eerder gezegd of geschreven is? Of Rossi de grootste allertijden is, of hij het ultieme boegbeeld is, een held pur sang of slinkse vos; Rossi is het allemaal en daarom is hij ook zo geliefd. Nu zoeken wij de replica-motoren van VR46.

De man uit Tavullia begon zijn carrière op een Cagiva Mito 125 en later reed Rossi Aprilia’s in het 125- en 250-wereldkampioenschap. Daarna was hij bij Honda de nieuwe grote man op de NSR500 in de GP’s, reed hij Suzuka’s legendarische 8 Uren op een RC51, om vervolgens ook in de Grand Prix op een viertakt te domineren met de RC211V. Een nieuw avontuur bij Yamaha zag hem op de YZR-M1 (bijna) iedereen het snot voor de ogen te rijden. Zijn overstap naar Ducati werd niet het Italiaanse droomhuwelijk waar iedereen op hoopte en nu terug bij Yamaha blijkt de oude rot nog altijd snel genoeg om veel van de broekies de weg te wijzen.

Afijn, na een carrière van ruim twintig jaar kun je stellen dat Valentino Rossi heel wat iconische kleurstellingen eigen gemaakt te hebben met zijn kenmerkende fluorgeel en de immer onmiskenbare 46. Genoeg voor de fans om te believen en uit te kiezen.

Wat zoeken wij?
Ben jij nou zo’n diehard-fan en rijd jij je rondjes op zondagmorgen met diezelfde 46 op jouw straatmachine? Dan zoeken wij jou. Heb je een fabrieksspecial zoals de Rossifumi Aprilia RS van het begin van de eeuw, of misschien zo’n Nastro Azzuro Honda CBR600F uit 2001, of toch de bijzondere Yamaha R46? Of ben je wellicht toch fan van de Honda VTR1000 Cabin of Catrol Honda-kleuren waar Rossi en Edwards mee naar Suzuka togen? We zien natuurlijk ook dolgraag wat jullie zelf nog hebben gemaakt als rijdende ode aan de negenvoudig wereldkampioen.

Voel jij je aangesproken en zie jij jezelf al met jouw Rossi-replica in MOTO73? Mail dan snel je verhaal en een fotootje naar redactie@moto73.nl en wie weet verwelkomen we jou voor een fotoshoot en een interview! O, let wel; we focussen ons op straatmachines, dus een kenteken is een must.

Foto’s: 2Snap en fabrikanten

[justified_image_grid ids=27282,27283,27284,27285]

Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Laatste Artikelen

Vorig artikelBamboeBike
Volgend artikelBMW’s inruilactie motorpakken

Gerelateerde artikelen