Russische 2×2 waanzin

Russische motoren staan niet bekend om hun flitsende lijnenspel, maar de Tarus slaat werkelijk alles. Van zijn uiterlijk moet de motorfiets het niet hebben, maar zijn daden zijn groots. Hoeveel motoren hebben tweewielaandrijving, rijden over water, worden misbruikt als trap, worden met de hand over obstakels getild en ploegen moeiteloos door sneeuw, blubber en over steppes? Na afloop van een motorexpeditie trek je de motor bovendien in een paar minuten uit elkaar en berg je hem op in twee handzame tassen. Je moet echt het volgende filmpje bekijken. Verbazingwekkend wat dit gekke ding allemaal kan. De geestelijk vader heeft zijn doelgroep duidelijk in beeld: vissers en jagers die op de toendra hun kostje bij elkaar scharrelen. Dat maakt het niet direct tot een potentieel verkoopkanon in Nederland, maar misschien voelt iemand zich aangesproken?

Bouwpakket
Ren nog niet direct naar de showroom want de Tarus is nog niet te koop. Voor een dikke 25 euro kun je wel de bouwtekeningen kopen. Die beschrijven tot in detail welke onderdelen je moet draaien en snijden. Geen klusje voor een amateur dus. De motorfiets op het filmpje haalt 5,5 pk uit zijn viertakt motorblok, weegt ongeveer vijftig kilo en haalt de duizelingwekkende topsnelheid van zestig km/h.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.