Super tweetakt op komst!

Huh? Echt?! Serieus?! Meen je dan nou?! Hou eens op! Ja, het lijkt er echt op dat er na de Bimota V-due zowaar weer een 500cc viercilinder tweetakt gelanceerd gaat worden. Nee, niet door Honda, maar door het iets minder bekende Ronax. Wie? Rotax, nee: Ronax. Dit blijkt een Duitse tuner met duidelijk het hart op de goede plaats.

Over 37 dagen wordt de Ronax 500 officieel ‘mondiaal’ gepresenteerd. Aangezien 1 april inmiddels ruimschoots achter ons ligt, beginnen ook wij stilaan in dit wonder te geloven.

Heel veel details heeft het bedrijfje nog niet prijs gegeven, behalve dan dat het hier gaat om een V4 tweetakt met een cilinderinhoud van 500cc. Goed, meer informatie heb je eigenlijk ook niet nodig. De Ronax zal geproduceerd worden in een oplage van, jawel, 46 stuks. Wie met geoefend oog de contouren bekijkt onder het gele doek ziet ontegenzeggelijk een NSR.

Injectie moet er voor zorgen dat de rokende en knetterende bitaktus nog enigszins fatsoenlijk door de TÜV-keuring heen komt. Als dat al gaat lukken. Al is de fabrikant optimistisch, getuige de niet onbelangrijke toevoeging dat de Ronax 500 ook als straatmotor beschikbaar zal zijn. Inclusief spiegels, verlichting en kentekenhouder.

8 juni is de wereldpremière. Laat het alsjeblieft geen grap zijn.

[justified_image_grid ids=19949,19950,19951,19952]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.