Suzuki Recursion Soap deel…

Er is wéér een patenttekening van de Suzuki Recursion opgedoken – de eerste sinds het voorjaar van 2018. Daarmee kunnen we stellen dat de Recursion-noemer dusdanig goed gekozen is, dat we ons ondertussen afvragen of het niet een grote grap is.

De allereerste ontwerpstudie van de Suzuki Recursion deden stof opwaaien tot en met, toen Suzuki het presenteerde op de Tokyo Motor Show in 2013. Een compacte tweecilinder met turbo; dat kon het wel eens helemaal worden. Men kwam met weinig specificaties, maar toen zou het gaan om een 589cc staande twin met een enkele turbo.

Als we op de meest recente informatie afgaan hebben we het opeens over een 700cc blok, maar de patenttekening lijkt op het eerste gezicht identiek aan de laatste die we zagen, maar kijk je beter, dan zie je dat het frame van een vakwerkbuizenframe naar een wiegtype frame gegaan is. Zoals je ziet, is het zelfs boven elkaar moeilijk om onderscheid te maken.
Suzuki Recursion patent - 2018 vs 2019
De grap
Zoek eens op Recursion bij Google. De zoekmachine stelt dan voor of je Recursion bedoelde. Keer, op keer, op keer, op keer. Dat is namelijk het recursieve principe – deze afbeelding maakt het principe heel simpel.  Recursie  is in de exacte wetenschappen namelijk een term die gebruikt wordt voor het verschijnsel wanneer een vergelijking almaar terugkomt bij het uitgangspunt. Dat Suzuki keer op keer met hetzelfde lijkt te komen, met desondanks kleine veranderingen, past de Recursion-noemer dan ook perfect.

Vraag is wel of en zo ja, hoe de Recursion uiteindelijk tot ons komt. De EICMA in Milaan dit jaar wellicht, maar dat vragen we ons sinds 2013 ieder jaar af.

Wordt vervolgd. En waarschijnlijk nog eens.
Suzuki Recursion patent - 2019 voorzijde

Afbeeldingen: USPTO

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?