EICMA 2015: SV650 in het nieuw

Foto: Suzuki

V-twin plezier voor iedereen. Dat is het motto dat Suzuki hanteert voor de SV650. De vernieuwde SV is met liefst 140 onderdelen veranderd en weegt 8 kilogram minder dan het vorige model. Naast het behalen van de Euro4-norm, levert het 645cc vloeistofgekoelde v-twinblok meer koppel onder- en middenin het toerenbereik. Verder zou de motor vloeiender lopen bij hoge toeren. De SV levert zo’n 75 pk bij 8.400 toeren en 64 Nm bij 6.400 tpm. Suzuki heeft het blok van binnuit bijna geheel gereviseerd. Nieuwe cilinderkoppen, zuigers en Dual Spark Technologie dragen allemaal bij aan het verbeterde vermogen. Hetzelfde gaat op voor de verbeterde injectie, het aangepaste gasklephuis en het uitlaatsysteem.

Met het nieuwe lagetoeren-hulpsysteem is de handelbaarheid onderin het bereik stukken beter. Wanneer de motor gestart wordt of met een laag toerental rijdt geeft de tpmsensor een seintje aan het ISC (lagesnelheidscontrole). Dit ISC pompt dan automatisch het toerental wat op waardoor het lastiger wordt om de motor af te laten slaan en filerijden dus makkelijker wordt.

De SV650 is verder een stukje smaller geworden. In wit, blauw, rood en zwart verkrijgbaar en komt met een 13.8L brandstoftank voor de Europese markt beschikbaar.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.