Techniek: Hoe zit een MotoGP-rem in elkaar?

In de MotoGP, waar het hangt om honderden van een seconde, houden knappe koppen zich bezig met de wetenschap en technologische innovatie. Steeds lagere rondetijden en hogere snelheden worden bereikt. Marquez zette met 350,5 kilometer per uur een record neer. Met dat soort snelheden in een paar seconden afremmen vraagt om enorm veel remkracht. Ook in techniek van Brembo’s remmen wordt veel geïnvesteerd. Neem alleen al de carbon remschrijven en -blokken die 900 graden kunnen worden. Brembo legt nu uit wat de rol is van elk remcomponent. Interessant! 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.