VW heeft genoeg merken

Dat Volkswagen-topman Martin Winterkorn ambitieus is mag duidelijk zijn, het concern integreerde dit jaar de merken Ducati, MAN en Porsche. Daarmee komt het aantal merken in het portfolio op twaalf. Volgens Winterkorn is dat voorlopig wel even genoeg, aldus onze collega’s van Autoweek.

In een soort automotive Blitzkrieg voegde het Volkswagen concern dit jaar de motorfietsfabrikant Ducati en vrachtwagenbouwer MAN toe aan het toch al goed gevulde merkenportfolio. Daarnaast werd de aankoop van Porsche afgerond, waardoor er nu twaalf labels aan de Wolfsburgse fabrikant toebehoren.

In het Duitse Handelsblatt liet topman Martin Winterkorn zich ontvallen dat het nu wel even klaar is. “We hebben op dit moment genoeg te doen met onze merken krijgen waar we willen zijn,” zo liet hij optekenen.

Daarmee spreekt hij geruchten tegen dat het merk z’n oog zou hebben laten vallen op het Maleisische Proton: "We moeten zeker groeien in Zuidoost Azië, maar dat betekent niet dat we Proton zullen opkopen, zoals sommigen speculeren."

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?