Waar kennen we de Motrac 900 van?

Lekker dan: stop je miljoenen in de ontwikkeling van een nieuw model, trekken ze in China na met potlood en rijstpapier. De Motrac 900 V-twin cruiser is een Ducati Diavel. Maar de prestaties liggen wel ver onder dat van de Grote Italiaanse Inspirator.

Motrac heeft een patent aangevraagd voor een nieuwe cruiser die er verdacht bekend uitziet. De nieuw geopenbaarde V-Twin heeft een 900 cc blok en is, je raadt het al, gestyled naar het voorbeeld van de Ducati Diavel.

Het twee belangrijkste elementen die opvallen aan ‘de motor uit Bologna’ zijn de brandstoftank en de bijbehorende luchtinlaatkelken aan weerszijden van de motor. Uit het beeld is niet duidelijk of het functionele inlaten zijn, zoals op de Diavel, of meer een stijloefening. Waarschijnlijk het laatste. Wat ook sterk geïnspireerd lijkt op de Ducati is het korte zadel en zadel voor de duo.  En met geïnspireerd bedoelen we gewoon overgetrokken met potlood en rijstpapier.

Officiële specs van het blok ontbreken, maar het blok lijkt op dezelfde 900 cc vloeistofgekoelde unit die door Gaojin wordt gebouwd. Als dat het geval is, zal de nieuwe machine geen enkele van de huidige powercruisers zorgen baren, 60 pk en 45 pk is nauwelijks baanbrekend in een wereld van 160 pk.

De voorwielophanging lijkt een set USD-vorken te zijn die gekoppeld zijn aan radiaal gemonteerde remklauwen. Of de vorken veelvoudig zijn in te stellen kun je op de beelden niet zien, maar ze lijken heel budgetvriendelijk. Hetzelfde kun je ook zeggen van de achterwielophanging.

De patenten zijn aangevraagd door het Chinese Motrac Motorcycles, een bedrijf dat ongeveer een half miljoen motorfietsen per jaar produceert. Inmiddels verkopen ze ook buiten China, in Azië en Latijns-Amerika.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.