Wat als niemand de Yamaha TMAX- en XMAX-serie meer wil?

Wist je dat Yamaha maar twee decennia nodig had om 300.000 TMAX’en te verkopen? Ook in 2020 én ondanks Covid-19 ging de verkoop onverminderd voort. In de eerste 10 maanden van 2020 werden meer dan 13.000 Yamaha TMAX-modellen verkocht, een plus van 56% ten opzichte van vorig jaar. Maar da’s niet vreemd omdat eind 2019 de nieuwe Yamaha TMAX werd geïntroduceerd.

Yamaha XMAX nog belangrijker

Naast de TMAX heb je ook nog zoiets als de XMAX. En zo tegen kerst is het aardig on te weten dat deze sportscooter het nog beter deed in Europa. Vanaf 2005 deed een Yamaha-dealer ergens in Europa er 410.000 met een strik om. Enorme aantallen en je moet er niet aan denken wat er gebeurt wanneer deze bron van inkomsten zou opdrogen. Dan kan bijvoorbeeld Quartararo het financiële deel van zijn promotie naar het Yamaha MotoGP-team op z’n buik schrijven. Om maar wat te noemen.

Lees ook: Lanceert Yamaha over twee jaar een off-road TMAX?

Die scooters zijn dus enorm belangrijk. Om de swung er een beetje in te houden zijn de 2021 TMAX- en XMAX beschikbaar in nieuwe kleuren. Zowel de XMAX 300 als de XMAX 125, net als beide XMAX Tech MAX-opties, voldoen aan Euro5. De kleuren waaruit je kunt kiezen:

  • TMAX Icon Grey, Sword Grey
  • TMAX Tech MAX Tech Kamo, Power Grey (nieuw)

Yamaha TMAX prijzen

  • TMAX vanaf € 13.299,-
  • XMAX 400 vanaf € 7.899,-

Yamaha XMAX prijzen

  • XMAX 300 prijs n.n.b.
  • XMAX 125 TECH MAX prijs n.n.b.

Lees ook: Komt er nog een Yamaha MT-07 Sport bij?

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?