13 C
Nederland
zondag 3 juli 2022

Wat kost de nieuwe Kawasaki Ninja 1000SX?

De Ninja 1000SX volgt de bekende Z1000 SX op. En doet dat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Naast allerlei motorische vernieuwingen en gemoderniseerde styling biedt de Ninja 1000SX meer comfort, cruise control, quickshifter, geïntegreerde rijmodi, een TFT-kleurendisplay en smartphone connectiviteit. Een rijk uitgeruste SportTourer dus.

Ook het 1.043cc 4-in-lijn blok met 111 Nm koppel is vernieuwd. Het werd uitgerust met elektronische gaskleppen voor een soepelere gasresponse. Verder wordt het ondersteund door moderne zaken zoals Elektronische Cruise Control, Quick Shifter (standaard), vier geïntegreerde rijmodi met een combinatie van KTRC- en Power Modes, antiblokkersysteem en de Kawasaki Cornering Management functie.

Toermotor

Als je vaak en lang op de motor zit, wil je ook comfort. Dan lijk je met de Ninja 1000SX meer dan goed te zitten met dikkere zadels en een nieuw ontworpen, in vier standen verstelbaar, windscherm. Ga je dagen, weken of maanden op pad is zijn er onder andere een mono-key koffer set, verwarmde handvatten en een USB aansluiting als accessoire verkrijgbaar.

En wat kost dat dan?

Medio februari staat de Ninja 1000SX bij de Kawasaki dealer in de showroom vanaf €15.849,- in de kleuren:

  • Emerald Blazed Green / Metallic Carbon Gray / Metallic Graphite Gray
  • Pearl Blizzard White / Metallic Carbon Gray / Metallic Spark Black
  • Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black (vanaf €16.049,-)
Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen