Wereldprimeurtje van Victory!

In een tweevoudige wereldpremière onthulde Victory de gloednieuwe Octane tegelijk in de Verenigde Staten en op de MOTORbeurs in Utrecht. De Octane werd al eerder geteaset door het Amerikaanse merk, maar inmiddels is ‘ie te aanschouwen in de Jaarbeurs.

De krachtbron van de Octane is gebaseerd op de Project 156-racer van Victory en het betreft een 1200cc V2 met vier kleppen per cilinder. Het blok perst er een indrukwekkende 104 pk en 103 Nm aan koppel uit. Om de sportieve aspiraties nog even te onderstrepen vermeldde Victory ook nog eens dat de Octane ‘zero to sixty’ aflegt in minder dan vier seconden en een ‘quarter mile’ doet ‘ie in twaalf seconden.

Het vloeistofgekoelde blok gaan we waarschijnlijk nog wel terug zien in meer modellen, aangezien Victory het al behoorlijk intensief getest heeft en duidelijk trots is op de uitkomst van de ontwikkeling, zoals je kunt zien in onderstaande video.

Verkoopprijs van de Victory Octane komt in Nederland uit op 14.999 euro.

[justified_image_grid ids=23337,23338,23339,23340]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?

Neem een grote motor, plaats hem in een licht frame en verwijder daarna alle onnodige accessoires. Wat je overhoudt, is volgens Victory de formule voor de ‘modern American musclebike’. De Octane dus.