Yamaha maakt prijs MT-07 bekend

Na de EICMA was het tot vandaag alleen nog wachten op de prijs van de Yamaha MT-07. De nieuwe Japanner staat vanaf begin maart voor 6.999 euro in de showroom.  En dat is als we rondkijken zeker niet duur. Al is het bij een motor uit dit tussensegment altijd maar de vraag wat z’n directe concurrenten zijn. Het lijkt er op dat zowel de Honda CB500 en de Kawasaki ER-6n directe concurrenten zijn. Het zijn namelijk beide motorfietsen met een paralleltwin aan boord. Gezien de pk’s lijkt de Kawasaki de meest serieuze concurrent. De ER-6n levert namelijk 72 pk, de MT-07 gaat daar met bijna 75 pk net iets overheen. Maar de verschillen lijken minimaal.

Zeker in het vergelijk met de Kawasaki lijkt de Yamaha erg gunstig geprijsd, want Kawasaki vraagt € 8098 voor de ER-6n. Dat is ruim € 1000 meer. De CB500F komt met de vraagprijs van € 6499 dichter in de buurt. Met slechts 48 pk lijkt dat echter geen serieuze concurrent voor de MT te zijn, de CB is minder volwassen en meer beginnersfiets. Hoewel de Gladius over een V-twin beschikt is – ie qua vraagprijs en pk’s ook aan de MT gewaagd: 72 pk, en opvallend genoeg heeft ‘ie exact hetzelfde prijskaartje als de MT. Een beetje geforceerd zouden we de BMW F800R ook als concurrent kunnen betitelen, want dat is tenslotte ook een naked uit het middensegment beschikkend over een paralleltwin. Maar, de BMW kost maar liefst € 10.100 en is met 87 pk duidelijk van een andere klasse.

Natuurlijk zal je voor de MT-07 en alle andere genoemde modellen overigens wel iets meer moeten afrekenen want kosten rijklaarmaken en kosten voor het tenaamstellen zitten hier niet bij. Niets vreemds, wel goed om te weten. BTW en BPM zijn uiteraard wel opgenomen in de verkoopprijs.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?