Terugblik: Bijzondere band Jarno Janssen en Roelof Waninge

Dat Jarno Janssen tegenwoordig teammanager is van NTS RW Racing GP weet iedereen, maar dat de relatie tussen teameigenaar Roelof Waninge en Jarno al veel langer bestaat, is minder bekend. Jarno leerde Sjarno, de zoon van Roelof en Alie Waninge, kennen toen ze allebei op de Auto Technische School in Apeldoorn zaten. Omdat Jarno toen al coureur was, werd de band met de race-gekke familie Waninge steeds intenser. Sterker nog: ze zijn min of meer vanaf het begin als sponsor betrokken geweest bij Jarno's carrière in de racerij en dat kreeg in 2013 een passend vervolg toen Jarno teammanager van ...
Dat Jarno Janssen tegenwoordig teammanager is van NTS RW Racing GP weet iedereen, maar dat de relatie tussen teameigenaar Roelof Waninge en Jarno al veel langer bestaat, is minder bekend. Jarno leerde Sjarno, de zoon van Roelof en Alie Waninge, kennen toen ze allebei op de Auto Technische School in Apeldoorn zaten. Omdat Jarno toen al coureur was, werd de band met de race-gekke familie Waninge steeds intenser. Sterker nog: ze zijn min of meer vanaf het begin als sponsor betrokken geweest bij Jarno's carrière in de racerij en dat kreeg in 2013 een passend vervolg toen Jarno teammanager van RW Racing GP werd. Op de foto zien we Jarno, Roelof en Alie na de EK-race van 2001 op Assen. Jarno is net als tweede geëindigd in de 250cc-race en dan heb je reden tot lachen. Die reden is er nu helaas een stuk minder en met de wetenschap van hierboven wordt de turbulente periode waarin RW Racing nu zit alleen maar zuurder… Foto-info FotograafHenk KeulemansPublicatieMOTO73Jaar2001OnderwerpEK 250cc-race Assen Wetenswaardigheid Met 45 Grand Prix-starts weet Jarno Janssen hoe het is om te starten in een GP-klasse en dat is als teammanager een absolute pré. De eerste drie keer waren telkens Dutch TT-wildcards in de 125cc (2x) en 250cc (1x). Daarna reed hij twee volledige GP-seizoenen in de 250cc en behaalde in totaal zes punten. Een jaar later – 2001 – behaalde hij één punt. Maar wel eentje in de 500cc! Als vervanger van Haruchika Aoki op Le Mans voor Arie Molenaar Racing. Met Barry Veneman (Dee Cee Jeans Racing Team) op veertiende plek  en Jurgen van den Goorbergh (Proton TEAM KR) zelfs op de tiende plek was dat bepaald geen matige GP voor Nederland.

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal €2,99 per maand

Maandelijks opzegbaar

Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.

Classic & Retro €49,50 per jaar

6 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het prachtige dikke magazine Classic & Retro is iedere twee maanden weer een feest om te lezen. Klassiekers, test, techniek, alles vind je terug in Classic & Retro. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

Promotor €64,95 per jaar

10 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 €93,50 per jaar

22 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Marien Cahuzak, geboren op 3 juni 1982, was amper twee maanden oud toen hij voor het eerst met zijn vader naar de Citadel van Namen ging voor de Belgische cross-GP. Vanaf dat moment speelt de motorsport een grote rol in zijn leven en die rol is als MotorNL-sportcoördinator alleen maar groter geworden. Houdt ook van veldrijden trouwens.

Misschien vind je dit ook interessant?