donderdag 28 maart 2024

‘Ik heb genoten van MOTORbeurs Utrecht 2023’

Eerlijk duurt het langst. Hoop ik dan maar in dit geval, want wat ik nu gaan zeggen…Oei, oei! Heel, heel stiekem heb ik niet zo ‘heel erg veel’ met motorbeurzen. In de breedste zin van het woord. Motoren moet je horen, die moet je voelen en vooral ruiken, en die moeten niet heel massaal binnen staan. Zet mij op een willekeurig circuit en ik kan mij er dagen vermaken en dat geldt eigenlijk voor elke al dan niet openbare weg waar motoren rijden. Sterker nog: toen ik vroeger een bijbaantje had bij Shell-tankstation De Lucht aan de A2, maakte ik zo vaak de buitenronde dat de vuilnisbakken nooit meer dan een kwart gevuld raakten. Alweer naar buiten? Ja, gewoon even checken. Je weet nooit…! Vooral op een zonnige zondag, met dus heel veel motoren op de A2 en daarom ook bij ons op het tankstation. Ik kamde nog net niet het gras langs de vangrail, maar verder was het er netter dan de tuinen van Paleis Soestdijk.

Reportage en foto’s Mega MotorTreffen 2022

MOTORbeurs Utrecht vond je daarom nooit heel hoog op mijn verlanglijstje staan. Tot dit jaar…! Of het kwam omdat we een tijdje zonder moesten, omdat ik ouder (en misschien wel ietsje wijzer) aan het worden ben, omdat we groot feest hadden bij MOTO73 of omdat er heel veel enthousiaste lezers langskwam op onze stand. Ik wist het gisteren niet, ik weet het vandaag niet en ga het ook morgen niet weten, maar ik noem mij vanaf nu zonder enige schaamte motorbeursverslaafd.

En ja, ik weet dat er nu lezers zijn die er helemaal niets van snappen na de 2023-editie want er was behoorlijk wat kritiek. Kritiek op de prijs van de horeca en entree, kritiek op de hoeveelheid eetgelegenheden, kritiek op het beperkt aantal importeurs en kritiek op nog veel meer. Terecht of niet, je kunt er uren over discussiëren en ik heb met een perskaart natuurlijk hartstikke makkelijk praten, maar ik hoop vooral dat de organisatie openstaat voor al kritiek. Hoe pijnlijk soms ook… Motorrijders weten vaak gewoon precies wat ze willen en kunnen dat veelal heel prima beargumenteren, zo heb ik inmiddels wel geleerd. Daar naar luisteren word je dus nooit slechter van. Sterker nog, MOTO73 wordt daar al jaren beter van. 

Maar ondanks alle kritiek, heb ik het prima naar mijn zin gehad. De enige echte teleurstelling die ik had tijdens MOTORbeurs Utrecht was bij de uitgang, waar een bord mij vertelde dat de volgende MOTORbeurs pas over twaalf maanden is… Man, da’s lang (al geeft het de organisatie natuurlijk wel tijd). Nog beter nieuws, gelukkig is het Mega MotorTreffen – ons eigen motorfeest – al op zondag 7 mei!

Marien Cahuzak
Marien Cahuzak
Marien Cahuzak, geboren op 3 juni 1982, was amper twee maanden oud toen hij voor het eerst met zijn vader naar de Citadel van Namen ging voor de Belgische cross-GP. Vanaf dat moment speelt de motorsport een grote rol in zijn leven en die rol is als MotorNL-sportcoördinator alleen maar groter geworden. Houdt ook van veldrijden trouwens.

5 Reacties

  1. Wat mij betreft mag er een limiet aan toegangskaarten komen per dag. Het was vooral op zaterdag veel te druk,eigenlijk gevaarlijk ook. Als dat bij concerten en festivals wel kan waarom niet bij de motorbeurs?

  2. Ook op de donderdag was het al dermate druk dat het soms moeilijk(bijna onmogelijk) om bij bepaalde stands eens rustig binnen te kunnen kijken. Voor de handel natuurlijk leuk. Entreeprijs duur?, gaat wel. Thema horeca: Niet alleen de laatste beurs, maar ook voorgaande beursen van voor de corona, buiten alle proporties.

  3. Jammer, geen importeur te bekennen. Dit maakt de meerwaarde van deze beurs een stuk minder.

  4. De meerwaarde van deze beurs is een stuk minder omdat er geen importeurs van de top 10 merken meer deelnemen. Dus er valt niks meer te oriënteren op nieuw! Jammer!

Reacties zijn gesloten.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen